2011. 05. 04.

A mamma spagettije:)

Tegnap volt az anyák napi ünnepség az oviban, ez eléggé felfordította a a délutáni napirendünket így estére valami villámvacsorát kellett kitalálni. Kérdeztem a családot, hogy mit ennének, a válasz egybehangzó volt, spagettit :D

Nagy kedvencünk az olasz konyha, így elég sok tésztaételt eszünk...

Spagetti paradicsomos tonhalas és paradicsomos sonkás raguval

Párommal nagyon szeretjük a tonhalas ragut, de a gyerekek nem eszik meg, nekik csak a sonkás jöhet szóba. Így általában kétféle ragut szoktam elkészíteni párhuzamosan.

Hozzávalók:
500g spagetti

olaj
sajt

A tonhalas raguhoz:
fél fej vöröshagyma
2 doboz tonhalkonzerv
1 doboz 500g-os passzírozott paradicsom
olajbogyó

bors
bazsalikom
kakukkfű
rozmaring

A sonkás raguhoz:
fél fej vöröshagyma
30dkg sonka
1 doboz 500g-os passzírozott paradicsom
bazsalikom
kakukkfű
rozmaring
oregáno

Először is feltettem sós vizet főni a tésztának, melybe egy kis olajat is öntöttem. (jó bő vízben kell főzni)
Mikor felforrt a víz beletördeltem a spagettit ( a legkisebb csemetém miatt  félbe szoktam törni, mert ő még csak így tudja megenni:) ) és kb. 8 percig főztem. Mi a tésztát úgy szeretjük ha nincs túlságosan megfőve, de nem is nyers, olyan "al dente" :D Amíg nem érez rá az ember, hogy mikor jó, addig érdemes főzés közben mindig kiszedegetni egy - egy tésztát, kettévágni és megnézni a közepét. Ha még lisztes főzni kell, de ha már nincs benne lisztcsík jó.

Amíg a víz felforrt elkezdtem elkészíteni a ragukat.

Tonhalas ragu:


  • A fél fej vöröshagymát apróra vágjuk, kevés olajon megfonnyasztjuk.
  • A tonhal konzervekről az olajat leöntjük
  • A tonhalat hozzákeverjük a hagymához, egy picit összepirítjuk.
  • Ezután hozzáöntünk egy doboz paradicsomot.
  • Ízesítjük sóval, borssal, kakukkfűvel, rozmaringgal, bazsalikommal.
  • Pár percig kis lángon főzzük.
  • Végül hozzákeverjük a karikára vágott olajbogyót (én kb. 1 evőkanálnyit szoktam hozzátenni). Az olajbogyóval már nem kell tovább főzni.

Sonkás ragu:

  • A fél fej vöröshagymát apróra vágjuk, kevés olajon megfonnyasztjuk.
  • Amíg a hagyma fonnyad felkockázzuk a  szeletelt sonkát.
  • A sonkát hozzákeverjük a hagymához, összepirítjuk.
  • Ezután hozzáöntünk egy doboz paradicsomot és egy kevés vizet.
  • Ízesítjük kakukkfűvel, rozmaringgal, bazsalikommal, oregánoval. Sót nem szoktam bele tenni, mert a sonka miatt elég sós szokott lenni.
  • Pár percig kis lángon főzzük.
Nem maradt más hátra, mint hogy a sajtot lereszeljem a reszelő nagy lyukú oldalán. És már ehettünk is.:)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése